WooCommerce: Accounts Instellingen

In de vorige tutorials van deze serie heb ik vaak gepraat over de gebruiksvriendelijke ervaring die WooCommerce aanbiedt aan zijn gebruikers. De verwerking van accounts is een hectische taak voor de eigenaar van een online winkel en je zou hierdoor de best mogelijke volledigheid moeten aanbieden aan jouw gebruikers. WooCommerce komt je helpen! Het heeft een gemakkelijke oplossing in de vorm van verschillende Accounts Instellingen. Dit is eigenlijk het deel waar WooCommerce jou toelaat om functionaliteit bij het lidmaatschap in jouw online winkel te creëren. Je zal niet geloven hoe makkelijk het is. Laten we eens kijken hoe winkeleigenaars deze Accounts Instellingen kunnen configureren.

Account Instellingen in WooCommerce

Account settings

Je kan het deel voor Accounts bereiken via WooCommerce > Settings > Accounts. Dit deel heeft verschillende opties die je kan aanpassen volgens jouw noden en wensen.

  1. Account Pagina’s

Hier moet je de pagina specifiëren waar jouw klanten naartoe geleid worden wanneer ze naar hun account willen gaan. Je ziet hier één optie, namelijk:

Mijn Account Pagina

My account page

De eerste optie is voor de My Account Page. Een keuzemenu laat je een lijst met pagina’s zien die geselecteerd kunnen worden om te beslissen waar klanten naartoe geleid zullen worden als ze op de My Account knop op de voorgrond drukken. Als standaardwaarde is My Account ingesteld, waar klanten de details van de bestellingen die ze tot hier toe geplaatst hebben kunnen zijn, samen met de data en de status (zie onderstaande afb.).

My account

WooCommerce voegt automatisch wat pagina’s toe aan jouw WordPress, en de My Account pagina is er één van. Je kan kiezen om een nieuwe pagina te maken en dan de shortcode

 toe te voegen om alle bestellingen/details op te lijsten (zoals in de screenshot hierboven). Dit is mogelijk op elke zelfgemaakte pagina.

  1. Mijn Account Endpoints

Endpoints zijn de extensies die toegevoegd worden aan de URL van de account van de klant om verschillende dingen te zien. Bijvoorbeeld, als een klant een bestelling aan het bekijken is, zal de URL er als volgt uitzien:

http://abc.com/my-account/view-order/2214/

Als een klant zijn of haar account aan het aanpassen is, wordt het het volgende:

http://abc.com/my-account/edit-account/

En zo verder.

my account endpoints

WooCommerce staat een winkeleigenaar toe om vijf verschillende endpoint in te stellen in het deel voor My Account. Deze zijn hieronder vermeld:

  • View Order: Het endpoint dat getoond wordt als klanten op de View knop klikken op de My Account pagina om een bestelling te zien die ze geplaatst hebben.
  • Edit Account: Het endpoint om de account pagina aan te passen. Hier kan een klant zijn details veranderen zoals naam, land, etc.
  • Edit Address: Het endpoint van de pagina URL als een klant zijn of haar adres wilt wijzigen (kan het facturatieadres of het verzendadres zijn).
  • Lost Password: Het endpoint wanneer een klant het wachtwoord van zijn account verliest.
  • Logout: Het endpoint dat getoond wordt wanneer een klant uitlogt in jouw winkel.

De bovenstaande afbeelding toont dat WooCommerce al enkele standaardwaarden voor deze endpoints heeft ingesteld bij de installatie van de plug-in. Maar je kan hen veranderen naar een aangepaste waarde als je dat wilt.

my account2

Bijvoorbeeld, laten we zeggen dat een klant op de View knop klikt op de My Account pagina. Hij of zij zal naar een pagina geleid worden waar de bestelling getoond wordt. Kijk naar de URL in de bovenstaande screenshot – het zal de view-order endpoint bevatten.

  1. Registratie Opties

In WooCommerce is er een volledig apart deel in de Accounts instellingen waar winkeleigenaars verschillende Registration Options kunnen kiezen voor hun klanten. Deze opties zullen controleren hoe en wanneer klanten gevraagd zal worden om hun bestellingen te registreren bij de online winkel tijdens het koopproces. Je zal hier twee instellingssets vinden:

Registratie Aanzetten

registration options

Onder deze instelling zal je drie verschillende hokjes vinden, die zullen beslissen wanneer jouw klanten gevraagd zal worden om te registreren bij jouw online winkel. Dit registratieproces zal het proces voor het aanmaken van een account in gang zetten. Dat zal volledig afgerond zijn eens jouw klant alle nodige details invult. De opties die je tegen zal komen zijn:

  • Enable registration on the “Checkout” page
  • Enable registration on the “My Account” page
  • Display returning customer login reminder on the “Checkout” page

Als standaardinstelling heeft WooCommerce het eerste en het laatste hokje aangevinkt, wat de aangeraden configuratie is voor deze instellingen.

Aanmaken van een Account

account creation

De laatste optie is die voor Account Creation. Er worden twee hokjes aangeboden door WooCommerce:

  • Automatically generate username from customer email
  • Automatically generate customer password

Als standaardinstelling, wordt de gebruikersnaam gemaakt van het e-mailadres van de klant, en ik raad ook aan dat winkeleigenaars het zo houden.

Eens je klaar bent met deze instellingen, vergeet dan niet op de Save Changes knop te klikken.

Hiermee is het overzicht van de Accounts Instellingen in WooCommerce afgerond. Het is zo gemakkelijk om functionaliteit voor lidmaatschap te creëren in jouw online winkel door WooCommerce te gebruiken. In het volgende artikel zal ik de instellingen voor E-mails in WooCommerce bespreken. Zijn er nog vragen?

 

Comments

Add a comment

mood_bad
  • No comments yet.
  • chat
    Add a comment
    keyboard_arrow_up