• Home
  • Neem contact op met ons
  • Schrijf voor ons
dinsdag, april 13, 2021
  • Login
Advertisement
  • Home
  • WordPress Nieuws
  • Tutorials
  • SEO
  • Plugins
  • Security
  • E-commerce
  • Marketing
Plugin Install : Cart Icon need WooCommerce plugin to be installed.
No Result
View All Result
WPMagazine.be
  • Home
  • WordPress Nieuws
  • Tutorials
  • SEO
  • Plugins
  • Security
  • E-commerce
  • Marketing
No Result
View All Result
WPMagazine.be
No Result
View All Result
Home SEO

SEO How-to, Deel 1: Waarom SEO gebruiken?

Cedric by Cedric
17 augustus 2020
in SEO
0 0
10
0
SHARES
81
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Search engine optimization (SEO) is de configuratie van uw website om meer organisch verkeer en conversies te genereren via Google, Bing of andere zoekwebsites. Als mix van kennis en fingerspitzengefühl, omvat SEO elementen van site-ontwikkeling, gebruikerservaring, contentcreatie,…  evenals kennis van de zoekmachines en hun algoritmen.

Deze post is de eerste van een wekelijkse inleiding in SEO, met als doel alle fundamentele aspecten toe te lichten. De bedoeling is dat jij vol vertrouwen SEO kan uitproberen en met anderen overleggen en praten over belangrijke SEO-uitdagingen en -kansen.

Er zijn drie kernaspecten van SEO:

  • Indexeren: de mogelijkheid voor searchengines om uw webpagina’s te doorzoeken en te indexeren.
  • Relevantie: de relevantie van uw inhoud.
  • Versterken: via links de relevantie en autoriteitssignalen van uw inhoud vergroten.

Door de relevantie en autoriteitssignalen die jouw site naar searchengines verzendt te optimaliseren, kan je jouw ranking op de searchengines verhogen, wat zal leiden naar meer bezoekers. Hoe relevanter de signalen, hoe gerichter de bezoekers (en deze dienen te worden omgezet tot klanten).

Elke zoekopdracht betekent een wens naar informatie of producten. Zo kunnen zoekopdrachten met betrekking tot jouw bedrijf en producten jouw merkbekendheid vergroten en potentiele consumenten naar jouw site leiden.

Bedenk dat alleen al Google gemiddeld meer dan 60.000 zoekopdrachten per seconde uitvoert. Dat zijn immens veel mensen met veel verlangens. En met naar schatting $ 602 miljard aan retail- en B2B-e-commerce verkopen die in 2019 in de Verenigde Staten zijn gegenereerd, kunnen zoekmachines een hoop potentiele klanten naar jouw site leiden.

Maar bekendheid in zoekresultaten gaat verder dan competitieve organische vermeldingen.

Zoekopdrachten kunnen ook advertenties genereren: betaalde zoekresultaten bovenaan, rechts en onderaan de pagina voor desktops en laptops, en in een enkele kolom voor smartphones. Organische zoekresultaten worden in het midden ingeklemd (voor desktops en laptops), zoals hieronder wordt getoond in een voorbeeld van een zoek aanvraag.

Er zijn geen kosten verbonden bij zoekmachines om in de organische resultaten te verschijnen. Je verdient je ranking hier – niet betalend zoals een advertentie – dus je kan niet hoger scoren door bijvoorbeeld Google te betalen.

Echter, met alle elementen op de zoekresultaten, is het steeds moeilijker om aanspraak te maken op een vermelding op de eerste pagina. Wanneer Google bovenaan vier advertenties of een advertentiecarrousel plaatst, is er slechts ruimte voor een of twee organische zoekvermeldingen.

Toch blijft organisch zoeken een belangrijk marketingkanaal voor de meeste e-commercebedrijven. Sommige studies schatten het gemiddelde verkeer en de inkomsten die hierdoor worden gegenereerd op respectievelijk ongeveer 40 tot 50 procent.

Maar in mijn ervaring varieert het sterk op basis van de grootte van het bedrijf en de uitgaven van hun hele marketingmix. Hoe hoger de marketinguitgaven voor andere digitale kanalen – sociaal, e-mail, zoekadvertenties,… – hoe lager het organische zoekpercentage.

Ik heb bedrijven gezien die 75 procent van hun verkeer en inkomsten genereren via organische zoekresultaten. Maar dat niveau van afhankelijkheid is riskant omdat een enkele algoritme-update de inkomsten zou kunnen decimeren. Maar zelfs een bedrijf met een diverse marketingmix zou via organisch zoeken ten minste 10 procent van verkeer en inkomsten moeten kunnen genereren.

Ethische SEO houdt in dat je verbeteringen aan je site aanbrengt die kopers op lange termijn genereren. Het gaat niet om snelkoppelingen, winst op korte termijn of het misleiden van de algoritmen van zoekmachines. Dus hoewel SEO tijd en expertise vereist (wat geld kan kosten), zijn de voordelen vaak duurzamer.

SEO moet dus de meeste aspecten van een organisatie raken – van productplanning, marketing en klantenondersteuning tot de voor de hand liggende gebieden van digitale strategie, ontwerp, ontwikkeling en implementatie.

Tags: how toSeoTutorial
Previous Post

6 WooCommerce-tips om de gebruikerservaring te verbeteren

Next Post

SEO-how to, deel 2: searchengines begrijpen

Cedric

Cedric

Next Post

SEO-how to, deel 2: searchengines begrijpen

Comments 10

  1. Pingback: SEO-how to, deel 3: strategie en planning - WPmagazine.eu
  2. Pingback: SEO How to, deel 6: optimaliseren van on-page elementen - WPmagazine.be
  3. Pingback: SEO How to, deel 6: optimaliseren van on-page elementen - WPQuick.nl
  4. Pingback: SEO How To, deel 7: oplijsting van trefwoorden - WPMagazine.be
  5. Pingback: SEO How To, deel 7: oplijsting van trefwoorden - WPQuick.nl
  6. Pingback: SEO How to, deel 8: architectuur en interne links - WPMagazine.be
  7. Pingback: SEO How to, deel 8: architectuur en interne links - WPQuick.nl
  8. Pingback: SEO How to, deel 9: Crawler-problemen diagnosticeren - WPMagazine.be
  9. Pingback: SEO How to, deel 9: Crawler-problemen diagnosticeren - WPQuick.nl
  10. Pingback: Hoe start je je eigen Print-On-Demand in 5 stappen? - WPMagazine.be

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You might also like

WooCommerce: Laat prijzen alleen zien aan ingelogde gebruikers.

WooCommerce: Laat prijzen alleen zien aan ingelogde gebruikers.

6 februari 2021
WordPress Cloud Manager met support voor Google Drive, Amazon S3, Dropbox

WordPress Cloud Manager met support voor Google Drive, Amazon S3, Dropbox

12 oktober 2020
All-in-One WP Migration, een makkelijke manier om je site te verhuizen!

All-in-One WP Migration, een makkelijke manier om je site te verhuizen!

8 oktober 2020
WPbakery issue 4 miljoen sites in gevaar…

WPbakery issue 4 miljoen sites in gevaar…

7 oktober 2020
Login aanvallen beperken in WordPress

Login aanvallen beperken in WordPress

7 oktober 2020
Post grid en team showcase plugins getroffen door beveiligingslek.

Post grid en team showcase plugins getroffen door beveiligingslek.

7 oktober 2020

WPmagazine.be

WPmagazine.be is brengt u tutorials, tips en nieuws uit de WordPress Community, WPmagazine is een uitgave van Peter Kuipers en Cedric Vloemans.

Bedrijfsgegevens:

Pontonstraat 16 / 0101
8400 Oostende
Email: contact@wpmagazine.be
BTW: BE0885138658

Disclaimer & Affiliate disclosure
Cookies

ADVERTISEMENT

Stay Connected

  • Home
  • Cookiebeleid (EU)
  • Disclaimer
  • Schrijf voor ons
  • Neem contact op met ons

© 2020 WPmagazine.be - Nieuws, tips & tutorials over WordPress

No Result
View All Result
  • Home
  • WordPress Nieuws
  • Tutorials
  • SEO
  • Plugins
  • Security
  • E-commerce
  • Marketing

© 2020 WPmagazine.be - Nieuws, tips & tutorials over WordPress

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Schrijf je in en mis niets meer.

Krijg wekelijks op donderdagmorgen een overzicht van de laatste posts op WPMagazine.be, een nieuwsbrief boordevol tips tricks, en onze laatste artiekelen. Zo ben je altijd op de hoogte.