Select Page

De 8 coolste tips en trucs voor WordPress die je gewoon moet kennen!

De 8 coolste tips en trucs voor WordPress die je gewoon moet kennen!

WordPress is een van de meest gebruikte blogplatforms die je maar kunt vinden. Of het nu voor persoonlijk of voor professioneel gebruik is. Het biedt een groot aantal plugins die gebruikt kunnen worden voor de optimalisatie of het design van ieder blog. Het is simpel, hier is nog veel meer uit te halen.

Professionele bloggers gebruiken een soort van WordPress trucs om de comptabiliteit van hun blog van hun blog te vergroten en het zo te manipuleren dat het werkt. We gaan dit nu ook aan jou uitleggen. Vandaag krijg je enkele van de beste tips en trucs voor WordPress die iedere blogger gewoon moet weten.

Ik heb deze trucs uitgetest en ik vond ze interessant en nuttig en dat is de reden dat wij ze me je delen om je verder te helpen.

De 8 coolste trucs voor WordPress

8 verbazingwekkende tips en trucs voor WordPress

Dus hier zijn dus de beste tips en trucs voor WordPress waar iedereen wat aan heeft, en die je gewoon moet kennen om er iets aan te hebben. Alle trucs werden getest en hebben hun nut bewezen, en we delen ze om het je gemakkelijk te maken. Om niet al te veel van je tijd in beslag te nemen, gaan we nu meteen van start!

1. Stop gewoon met de automatische compressie van afbeeldingen

De afbeeldingen die je uploadt op je site geven niet de kwaliteit weer die je verwacht, omdat WordPress zelf 90% als de kwaliteit van de afbeeldingen instelt. je kunt daar zelf 100% van maken om er zeker van te zijn dat je de afbeeldingen aan de volledige kwaliteit kunt laten zien, zodat geen enkel percentje verloren gaat.

We delen nu een korte PHP code met je die in je sjabloon kunt gebruiken zodat WordPress niet langer uw afbeeldingen comprimeert en WP gaat vragen om de grootte op 100% te houden. Deze truc zal heel handig worden voor vele portfolio’s of wallpapers voor een blog, waarbij afbeeldingen gewoon de kern van de zaak zijn.

Eerst log je in in je WordPress account en voeg je het volgende stukje code toe aan de functions.php file of aan de plugin : add_filter( ‘jpeg_quality’, create_function( ”, ‘return 100;’ ) )

Dit was het dus!

2. Verwijder de admin toolbar van WordPress

De volgende truc, dat is de admin toolbar van je blog verwijderen. Soms ziet zo’n admin toolbar op je blog er gewoon raar uit, en daarom moet het gewoon weggehaald kunnen worden om je blog er professioneler te laten uitzien. Bijkomend kan dit gemakkelijk uitgevoerd worden door aan jouw kant de volgende stappen uit te voeren:

  • Ga eerst naar je WordPress account en klik op gebruikers
  • Ga naar gebruikers, en klik op je profiel en ontvink de optie: laat de toolbar zien wanneer de site bekeken wordt.

3. Plan de posts

Bloggers willen gewoon deze mogelijkheid hebben om de frequentie en de timing van hun blogs te onderhouden. Professionele bloggers kunnen niet wachten om deze functie te hebben, maar beginners hebben hier echt geen idee van. Dus kan ik je nu vertellen dat deze functie je in staat zal stellen om je posts te plannen, en dan zullen ze automatisch gepubliceerd worden op de tijd en datum die jij vooropgesteld had. Wanneer je nu je WordPress Posts wilt plannen, dan volg je deze stappen:

Log eerst in in je WordPress blog en open de post die je wilt plannen

  • Klik nu vanuit ‘Publiceren’ op de ‘wijzigen’ knop die net voor ‘Publiceren’ staat.
  • Geef nadien de datum, dag en tijd in waarop je je post wilt publiceren en klik daarna op de OK knop.
  • Daarna klik je op de knop ‘plannen’ en zal je post gepland worden.

4. Een WordPress blog resetten

Bloggers blijven gewoon experimenteren met hun blog, en soms komen ze dan ook aanzetten met negatieve veranderingen, en dan is het gewoon nodig om een blog te resetten. Bijkomend, eens dat je blog gereset werd, dan wordt je blog helemaal opnieuw naar de standaard settings teruggezet zodat je opnieuw kunt beginnen. Vervolgens zou ik willen aanbevelen om experimenten uit te voeren op testblogs, in plaats van ze meteen op de homepage van je blog te plaatsen. Maar, nu om terug te komen op ons onderwerp, wanneer je wilt leren om je blog te resetten, volg je het best de volgende stappen.

  • Ga naar je WordPress account en ga naar tools
  • Ga nadien naar het reset menu en voer enkele stappen uit, zoals je gevraagd wordt, en je bent klaar

5. Verander de naam van de database met phpMyAdmin

De database van je website bevat alle cruciale informatie over je site en het is belangrijk om de naam ervan zowel beschrijvend als uniek te houden. We zien dikwijls dat beginners hun namen geven op een onprofessionele manier en later willen ze deze weer aanpassen en dat is waarom we deze gids hier hebben. Je kan deze stappen gebruiken om de naam van de database te veranderen met phpMyAdmin

  • Ga eerst naar phpMyAdmin en ga nadien naar Databases en selecteer dan je database.
  • Eens dat je je database geselecteerd hebt, klik je nu op operations van het bovenste menubalk.
  • Nu moet je de naam van je database schrijven bij ‘database hernoemen’ in het juiste vakje en eens je dat gedaan hebt, moet je de aanpassingen aanvaarden.
  • Nadien zal je gevraagd worden om een nieuwe database te creëren, creëer een nieuw bestand met dezelfde naam die je voordien gegeven hebt (wees er zeker van dat je geen spellingsfouten maakt) klik nu op Ok om de wijzigingen op te slaan.
  • Dan kan het zijn dat je gevraagd wordt om op OK te klikken om de pagina te verversen.
  • Nu ga je terug naar het hoofd C-panel (of ander klantenpaneel) en klik je op mijn Databases.
  • Nadien moet je klikken op ‘voeg een gebruiker toe aan de Database’ en nadien selecteer je dan de database van de lijst. Het zou de database met de nieuwe naam moeten zijn.
  • Selecteer nu de database gebruiker van de lijst. Dit zou dezelfde naam moeten zijn die je gebruikt hebt om te associëren met de database.
  • Nadien, klik op knop toevoegen, en nadien vink je alle rechten aan, en nadien op de ‘maak de wijzigingen’ knop.

6. Laat uzelf toe om zonder afleiding te schrijven

Schrijven is een technisch werkje, en je moet ten allen tijde geconcentreerd zijn om iets uniek te schrijven voor uw lezers. Een schrijver kan veel afleidingen tegenkomen onder het schrijven van zijn blog. Zo kunnen teveel fouten ontstaan, of een tekort aan ideeën. Dus om alleen maar kwaliteit te verkrijgen, is het nodig om alle afleidingen te vermijden. Daarom laat WordPress je toe om te schrijven in omgeving zonder afleidingen door hiervoor een functie aan te bieden. Deze functie verbergt alle andere dingen die u zouden kunnen afleiden. Dus als je de functie om afleidingen te verbergen wilt instellen, dan volgt u de volgende stappen.

  • Ten eerste moet je een volledig scherm instellen in je browser om alle tabs te verbergen. Je drukt op Alt+Shift+Gvoor Chrome en F11 voor Firefox.
  • Nadien ga je naar het WordPress dashboard en maak je een post aan om in te schrijven, en nadien klik je op ‘schrijven zonder afleidingen’ en daarna zullen voor zolang het nodig is alle onnodige functies verborgen worden.

7. Stop WordPress Pingback en Trackback Spam

Je hebt misschien al ontdekt dat wanneer de links van je artikelen gedeeld worden op andere blogs, dat er dan een pingback of trackback gecreëerd wordt, en dat je dan een melding krijgt met deze link. Dit is een goede methode, omdat het je laat weten van het bestaan van deze links. Maar jammer genoeg ontstaat er door deze techniek ook heel veel spam, en dat is niet alleen vervelend voor de bloggers, maar het zorgt ook voor negatieve gevolgen voor de SEO van het blog. Dus het is nodig dat je hier weet van hebt om dit soort links te rapporteren, en ook hier zijn stappen voor. Hierna volgen de stappen om pingback en trackback spam te stoppen door dit te traceren.

  •    Ga eerst naar WordPress, en ga naar de settings en nadien naar de Discussies
  •    Nu is het nodig om het vakje ‘linkmeldingen van andere blogs toelaten’ (pingbacks en trackbacks) aan te vinken
  •    Nadien de veranderingen opslaan.

8. Stel de vervaldatum van uw post in

Soms posten we artikels op onze blogs die na een tijdje niet meer nodig zijn op onze blogs. Zulke posts kunnen we dan verwijderen. Het kan gaan over wedstrijden of weggeefacties die tijdelijk van aard zijn. In plaats van ze manueel te verwijderen, kun je er een vervaldatum voor instellen. Zo gaan de artikels automatisch weggehaald worden na het verlopen van de vervaldatum. Er zijn twee manieren om dit te doen en ik zal de methode die het meest gebruikt wordt en het gemakkelijkste is

  • Installeer de Post expirator WordPress plugin.
  • Eens dit gebeurd is, zal dit een vervaldatum vinkje bij iedere post installeren. Je kunt dit naar behoefte instellen.

Besluit

Dit waren enkel tips en trucs voor iedere WordPress blogger die iedere blogger zou moeten kennen om het beste uit zijn blog te kunnen halen. Wanneer er nog een paar dingen zijn die verwarrend overkomen, of je zou nog vragen hebben, laat dat dan vooral weten. We komen zo vlug mogelijk op je vragen terug.

Wanneer deze gids nuttig was en voor jou wat waard was, dan kun je deze zeker delen met je vrienden of kennissenkring. Je mag nooit vergeten dat wat je deelt, nuttig kan zijn voor andere gebruikers. Dus blijf vooral delen, en blijf vooral de mensen helpen, omdat bloggen vooral te maken heeft met elkaar helpen.

About The Author

Peter Kuipers

Peter is WordPress fanaat, Hosting en Linux specialist en uitgever van diverse online magazines. Daarnaast houd hij van Lekker eten, woont sinds kort in Oostende, en bezoekt regelmatig een WP Meetup.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site gebruikt cookies om haar services te leveren, advertenties te personaliseren en verkeer te analyseren. Informatie over je gebruik van deze site wordt gedeeld met Google. Als je deze site gebruikt, ga je akkoord met het gebruik van cookies.

Sluiten