Select Page

10 tips voor een SEO vriendelijke blog

10 tips voor een SEO vriendelijke blog

Het schrijven van een blogbericht is een vaardigheid. Om het voor uw lezer interessant te houden, geeft u best wat structuur aan uw tekst en schrijft best in een bepaalde stijl. U zou uw lezers moeten helpen om het idee van uw post te begrijpen door rubrieken, ondertitels en duidelijke paragrafen te verstrekken. Als lezers uw bericht begrijpen zijn ze meer geneigd om uw bericht te liken, te tweeten of te sharen. Dit zal uw rangschikking in Google verhogen, dus om dit verbeteren zou u absoluut moeten proberen om uw schrijfvaardigheden te maximaliseren!

Als u niet alleen een goede maar ook SEO-vriendelijk blogbericht wilt, zou u uw tekst zodanig moeten schrijven dat de woorden die worden gevonden een zeer prominente plaats hebben. Bij het te vaak gebruiken van uw sleutelwoorden is dit ten nadele van de leesbaarheid van uw tekst. Dus dat doet u beter niet!

In deze post, zal ik enige tips geven bij het schrijven van blogberichten die zowel leesbaar evenals SEO-vriendelijk zijn.

Schrijftips voor een goede blog

Uw blogbericht moet goed geschreven zijn! Heel wat bloggers beginnen enkel na het maken van een nieuwe blogbericht te schrijven. Ze typen enkel wat in hen opkomt. Voor sommigen kan dit volstaan, omdat zij natuurlijke schrijftalenten zijn. Anderen kunnen één of andere hulp gebruiken.

Ik volg zelf altijd de volgende “regels”:

  1. Denk na voor je iets schrijft!

    Denk hard na over de boodschap van uw tekst. Wat wil u uw lezers vertellen? En wat is het doel van uw tekst? Wat wil je bekomen als uw lezers aan het einde van de pagina komen? Schrijf uw antwoorden neer op de vragen alvorens u aan het schrijven gaat.

  2. Schrijf de structuur neer van je blogbericht.

    Maak van een duidelijke structuur bij het begin van uw bericht. Elk bericht moet een inleiding hebben (waarin u uw onderwerp introduceert) een midden ( waarin het belangrijkste bericht wordt geschreven) en een besluit (welke de belangrijkste ideeën zou moeten samenvatten.

  3. Gebruik paragrafen.

    Iedereen gebruikt paragrafen, maar zorg ervoor om paragrafen te gebruiken die steek houden. Start een nieuwe zin niet enkel op een nieuwe regel, omdat het er mooi uitziet. Er zou een reden moeten zijn om een nieuwe paragraaf te makenElke paragraaf zou een hoofdidee of een hoofdonderwerp moeten hebben. Vraag uzelf af wat het hoofdidee is van elke paragraaf. U zou dit moeten begrijpen in één enkele zin. Als u meer zinnen nodig hebt, hebt u eenvoudig meer paragrafen nodig!

  4. Gebruik kopteksten.

    Maak gebruik van kopteksten. Als u wilt dat mensen hun weg vinden in uw artikelen zou u best een koptekst gebruiken. Maak gebruik van een onderverdeling. De onderverdeling zullen hen helpen om uw pagina af te tasten en zo zal de structuur van uw artikelen veel duidelijker gemaakt worden.

  5. Gebruik signaalwoorden.

    De signaalwoorden helpen mensen bij het doorlopen van uw tekst om het hoofdidee te begrijpenAls u, bijvoorbeeld, drie redenen hebt om een product te willen verkopen, zou u signaalwoorden moeten gebruiken zoals: ten eerste, ten tweede en tenslotte. Ook, geven de woorden zoals niettemin, zeker en inderdaad ook een duidelijk signaal aan uw lezersDe lezers zullen onmiddellijk een conclusie trekken na woorden zoals dus, zo of daarom. De signaalwoorden zijn zeer belangrijk om uw tekst te structureren.

  6. Laat anderen uw blogbericht lezen.

    Alvorens uw bericht te publiceren, laat iemand anders dit eerst lezenVraag hem/haar al dan niet of ze het belangrijkste idee van uw bericht begrijpenVerbeter typefouten en zinnen die niet correct worden geformuleerd

  7. Schrijf eerder lange artikelen.

    Zorg ervoor dat uw artikelen een minimum van 300 woorden hebbenAls algemene regel: probeer om uw zoektermen ongeveer in tot 2 percenten van uw tekst te gebruiken. Zo in een artikel van 300 woorden, zou u uw zoektermen 3 tot keer moeten vermelden.

  8. Gebruik kopteksten voor de leesbaarheid maar ook voor SEO.

    Zorg ervoor dat uw sleutelwoorden in de ondertitels worden gebruikt maar zet uw sleutelwoord niet in elke ondertitel (aangezien het de tekst onleesbaar zal maken)De rubrieken helpen Google om de belangrijkste onderwerpen van een lang artikel te begrijpen en kunnen zo in het rangschikken helpen.

  9. Maak gebruik van de Yoast SEO plugin.YoastYoast SEO plugin maakt het mogelijk dat u een SEO-vriendelijk blogbericht kan schrijvenAls u de hulp wilt van deze plugin zou moeten beginnen met het kiezen van een sleutelwoord en dit in te typen in het respectievelijke veld. Dit is de belangrijkste zoekterm die uw mensen zouden moeten vinden bij het doorlopen van deze bepaalde pagina. Deze plugin meet eigenlijk vele aspecten van de tekst en helpt u zo met het schrijven van een SEO-vriendelijk blogbericht. Hier zullen wij binnenkort een tutorial en e-book voor lanceren. Wij zullen de belangrijkste even kort toelichten
  • deze plugin staat u toe om een meta description te formuleren. Deze beschrijving moet een korte tekst zijn die op het belangrijkste onderwerp van de pagina de nadruk legtAls de meta description de zoekterm bevat die uw mensen gebruiken, zal de exacte tekst door Google worden getoond onder uw URL in de zoekresultaten
  • De plugin analyseert de tekst die u schrijft. Het berekent een Flesch reading ease score, die op de leesbaarheid van uw artikel wijst. Deze Fleschscore houdt rekening met bijvoorbeeld de lengte van zinnen
  • De plugin doet een vrij groot aantal controles. Het controleert al dan niet u uw sleutelwoord die u in belangrijke plaatsen gebruikte:  de artikelrubriek, de titel van de pagina, URL van de pagina, de inhoud van het artikel en de metadescription. De plugin controleert ook de aanwezigheid links in uw artikel en de aanwezigheid van afbeeldingen in het artikel.  Het berekent het aantal woorden en de dichtheid van het gebruik van het sleutelwoord in het artikel. Boven dat, controleert de plugin ook al dan niet andere paginas op uw website die hetzelfde sleutelwoord gebruiken om u te verhinderen dat u met zichzelf zou concurreren

Als u een vrij SEO-Vriendelijk blogbericht schrijft (gebaseerd op de voordien vermelde aspecten) zal de plugin dit voorzien van een groen bolletjeHet schrijven de paginas met groene bolletjes zullen u helpen met het verbeteren van de rangschikking in Google. Merk op dat niet elk punt voor de algemene score groen moet zijn om goed te zijn. Bijvoorbeeldzijn dit de resultaten van deze post, die eenGoede score heeft:

Yoast Seo10. Voeg regelmatig artikels toe.

Het toevoegen van daadwerkelijke en functionele informatie aan uw website zal Google het idee geven dat uw website in leven is. Als het geen actieve website betreft zal Google er minder rekening mee houden in de zoekresultaten.

Bonus tip: link naar vorige artikels

Als u reeds één of andere artikels schreef over het onderwerp vergeet dan niet om deze te linken naar de voorgaande artikels. Het zal uw artikel sterker maken omdat u één of ander gezag over het gebied toont. Naast dat, is uw linkstructuur ook van belang voor uw rangschikking in Google.

Besluit:

De tijd in dat sommige SEO Trucs voldoende waren om uw website hoger te laten scoren in Google is voorbij. Tegenwoordig, heeft de goede inhoud de hoogste waarschijnlijkheid om in te resulteren in een hogere positie in Google. En de goede inhoud leidt ook tot meer Facebook likes en shares, tweets en een terugkeer van de bezoekers naar uw website. Natuurlijk, kunt u sommige extra dingen doen die de SEOvriendelijkheid van uw bericht maximaliseren,maar het belangrijkst is: schrijf enkel een zeer,zeer goede bericht!

About The Author

Peter Kuipers

Peter is WordPress fanaat, Hosting en Linux specialist en uitgever van diverse online magazines. Daarnaast houd hij van Lekker eten, woont sinds kort in Oostende, en bezoekt regelmatig een WP Meetup.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site gebruikt cookies om haar services te leveren, advertenties te personaliseren en verkeer te analyseren. Informatie over je gebruik van deze site wordt gedeeld met Google. Als je deze site gebruikt, ga je akkoord met het gebruik van cookies.

Sluiten